Lietuvoje miško atkūrimo procesai vyksta pernelyg lėtai

Opozicinė Seimo Darbo partijos frakcija pokalbiui į posėdį kvietė LR Aplinkos apsaugos ministrą Simoną Gentvilą. Darbo partijos frakcijos nariai ministrui uždavė klausimus dėl bendro miškingumo didinimo, atsodinimų po kirtimo, prisiminė niekaip neišsprendžiamas pakuočių surinkimo problemas ir antrojo šalies miesto vadovų užmačias šalia Ąžuolyno parko  statyti milžinišką automobilių stovėjimo aikštelę.

„Valstybinių miškų urėdijų normalizuotas grynasis pelnas nuo 2018 m. sumažėjo net 48 proc., o taip pat virš 9 proc. sumažėjo ir miško atkūrimo ir gausinimo sąnaudos. Tad įvertinus šiuos skaičius galima daryti prielaidą, kad miško atkūrimas vyksta nepakankamais tempais. Tai svarbi detalė, nes dabartinis šalies miškingumas siekia 33,7 proc. visos šalies teritorijos ploto. O Vyriausybės programoje numatyta, kad 2024 metais jis turėtų būti jau 35 proc. Kaip teigė ministras S. Gentvilas, Valstybinių miškų urėdijų pelnas buvo kuklus dėl visoje Europoje kritusios medienos kainos. Tuo tarpu dėl miško atkūrimo ministras pripažino, kad nors miško paskirties žemės plotų šalyje didėja, šioje srityje yra dar pernelyg daug procesą lėtinančių biurokratinių trukdžių“, – pastebi LR Seimo Darbo partijos frakcijos seniūnas Vigilijus Jukna.

„Šiuo metu taipogi nėra galimybės sužinoti, kiek miško mūsų šalyje valdo užsieniečiai. Be to, pasak ministro, turime ne pačią geriausią situaciją su sengirių apsauga. S. Gentvilas pastebėjo, kad dėl jų gauname pylos net ir iš EK. Po pokalbio taipogi supratome, kad bėdų yra ir su privačių miškų atsodinimu, nes jų šeimininkai nenori investuoti ir dangstosi „savaiminio atžėlimo“ sąvoka. Tiesa, bendras miškų plotas, pasak ministro, šalyje didėja. Ir tai yra šviesioji žinia šios dienos pokalbyje“, - sako LR Seimo narys Aidas Gedvilas.

Pokalbyje su Aplinkos apsaugos ministru Seimo Darbo partijos frakcijos politikai aptarė ir situaciją Kaune, kur istorinio Ąžuolyno parko pašonėje, 3,35 ha teritorijoje miesto valdžia planuoja statyti milžinišką automobilių stovėjimo aikštelę. Šiuo klausimu ministras pastebėjo, kad toks sprendimas yra daugiau miesto savivaldos reikalas. Tačiau Seimo Darbo partijos politikai ministrui išsakė nuomonę, kad pradžioje galimai vertėtų atlikti poveikio aplinkai vertinimą, kad miesto valdžiai neliktų galimybės manipuliuoti situacija.

„Su ministru aptarėme ir bėdas dėl pakuočių surinkimo. Miestuose sunku rasti neperpildytą pakuočių konteinerį. Ir krizė čia tęsiasi jau gerus 5 metus. Su ministru konstruktyviai aptarėme realiausius kelius šiai opiai problemai spręsti, dalinomės ir savivaldybių patirtimi. Pasak ministro šioje srityje dabar atliekami dideli auditai, dėliojamos strategijos, kad problema būtų sprendžiama ir čia mes atrodytume gerai ne tik statistikos eilutėse, bet ir realiame realių miestų gyvenime“, - pastebi LR Seimo narys Aidas Gedvilas.

Pasak Seimo Darbo partijos frakcijos politikų, šiandieniniame pasaulyje aplinkos ir klimato kaita yra vienas iš svarbiausių šio amžiaus iššūkių. Lietuva kaip ir kitos Europos šalys turi užtikrinti ne tik darnų vystymąsi, bet ir skatinti žaliąją žiedinę ekonomiką, ekologiškai atsakingą verslą ir atsakingą požiūrį į gamtą.