K. Daukšys: „Kas svarbiau Vyriausybei – bankai ar Lietuvos piliečiai?“

Vyriausybė nepritardama Konkurencijos įstatymo pakeitimo projektui, kuriuo siekta apriboti bankų galimybes piktnaudžiauti savo dominuojančia padėtimi, ir toliau paliko atvirą kelią bankams pelnytis iš Lietuvos žmonių, mano Seimo Darbo partijos frakcijos seniūnas Kęstutis Daukšys.

„Mes siūlėme, kad bankas, kaip ir mažmeninę prekybą vykdantis subjektas, būtų laikomas dominuojančiu rinkoje, jei jis užima ne mažiau kaip 30 proc. rinkos. Bankų dominuojančia padėtimi būtų laikoma ir kai trys didžiausi bankai kartu užima 55 proc. ar didesnę rinkos dalį. Šiuo metu šie rodikliai yra atitinkamai 40 ir 70 proc. Tačiau labai gaila, kad Vyriausybė neįžvelgė šių pataisų reikalingumo ir nubalsavo prieš jas argumentuodama, jog projekte nepagrįstai išskiriamas bankininkystės sektorius iš kitų. Manau, jog tai jų argumentas yra nepagrįstas, nes šiandien būtent tokie skaičiai, kokius mes siūlome įteisinti bankams, yra nustatyti ir mažmeninę prekybą vykdantiems ūkio subjektams“, – sako K. Daukšys.

Anot politiko, Lietuvoje yra 5 didieji prekybos centrai, kuriems yra nustatyti griežtesni reikalavimai dėl dominuojančios padėties, o štai pagrindiniams didžiausiems bankams – ne.

„Anot Vyriausybės, teisinio reguliavimo išimtys turi būti tik objektyviai būtinos ir pagrįstos, to jie pasigedo mūsų įstatymo projekte. Leiskite išsakyti keletą argumentų. Pirmiausia, griežčiau prižiūrime prekybos tinklų rinką, tad kodėl negalime to padaryti ir su bankais? Antra, bankai vis labiau reguliuoja žmonių priėjimą prie savo pinigų, apmokestina iki šiol nemokamai teikiamas paslaugas bei didina kitus paslaugų įkainius. Tad leiskite paklausti, ar tikrai nėra jokio būtinumo ir pagrįstumo griežčiau prižiūrėti bankų sektorių? Vis tik tikiuosi, jog kolegas Seimo narius pavyks įtikinti, kad Vyriausybės išvada yra neteisinga mūsų žmonių atžvilgiu ir priims šias pataisas, kurioms, beje, po pateikimo jau pritarė“, – teigia Kęstutis Daukšys.

Pasak darbiečių, šios pataisos neleistų bankams masiškai didinti teikiamų paslaugų įkainių, o Lietuvos bankui būtų suteikta galimybė griežčiau kontroliuoti bankus ir jų mokestinę politiką.